[wp-story]

AAA oyunlar Apple’a zarar ettirdi! iPhone kullanıcıları ilgilenmiyor

Apple, iPhone’u bir oyun platformu olarak tanıtmak için büyük adımlar atıyor. A17 Pro çipi sayesinde Apple iPhone 15, Assassin’s Creed Mirage gibi AAA oyunlar çalıştırabiliyor. Ama görünen o ki, iPhone kullanıcıları bu oyunlara pek ilgi göstermiyor.

Apple iPhone 15 kullanıcılarına AAA oyunlar satma konusunda oldukça başarısız oldu. Örneğin, Assassin’s Creed Mirage 6 Haziran’da iPhone’da yayınlandıktan sonra sadece 3 bin kez indirilmiş ve oyun içi satın alımlarla birlikte sadece 138 bin dolar gelir elde etmiş.

Ücretsiz olarak oyunu deneyen 123 bin kullanıcı bile bu rakamları artırmaya yetmemiş. Bu, mobil oyun dünyasında oldukça düşük bir sayı. Aynı dönemde, Assassin’s Creed Rebellion gibi mobil cihazlar için özel olarak geliştirilen oyunlar çok daha yüksek gelirler elde etti.


Samsung’un en popüler modeli, iPhone 15’i solladı!

2024’ün ilk çeyreğinde Samsung’un en çok satan telefonu Galaxy S24 Ultra oldu, Apple’ın iPhone 15 modelini de geride bıraktı.

Bu durumun nedeni, iPhone kullanıcılarının oyun tercihleriyle ilgili. Başarılı mobil oyunlar genellikle basit kontrolleri, benzersiz sanat tarzları ve kısa oyun seanslarına uygun olmaları ile öne çıkıyor. Ancak, iPhone’daki AAA oyunlar, genellikle bu kriterleri karşılamıyor.

Bir diğer sorun da fiyatlar. Apple iPhone 15 için AAA oyunlar oldukça pahalı. Assassin’s Creed Mirage 49,99 dolar, Death Stranding ise 39,99 dolar. Bu fiyatlar mobil oyunlar için alışılmışın dışında yüksek. Üst düzey mobil cihazlara ve pahalı oyunlara harcama yapabilen oyuncular, genellikle PC ve konsol oyunlarını tercih ediyor. Öte yandan, bu tür cihazlara bütçesi yetmeyen oyuncular, bu kadar yüksek bir tutarda tek seferlik satın alım yapmaktan kaçınıyor.

Apple, bu duruma rağmen AAA oyunları iPhone’a getirmeye devam ediyor. Gelecek olan Assassin’s Creed Shadows da iPhone Pro sahipleri için erişilebilir olacak. Ancak, mevcut oyunların satış rakamları, Apple’ın bu hamlesinin daha çok dikkat çekmek ve iPhone Pro satışlarını artırmak için olduğunu gösteriyor. Oyunların kendisinden elde edilen gelir, Apple için öncelikli bir kazanç kaynağı değil.

Siz ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi aşağıdaki yorumlar kısmına yazabilirsiniz.

Kaynak

[ideabox_newsletter]

İlgili Yazılar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Hızlı yorum için giriş yapın.

Giriş Yap